treninkdoma.cz

Denní (s)tisk

Kdo jsem & Kontakt

Zkraťte to, trénink doma ve 3 bodech

Cvičte krátce a jednoduše, jako já. Oloupal jsem své tréninky i web treninkdoma.cz na dřep, tedy na dřeň. Proč to celé zjednodušuji a jak vám tím pomůžu ve cvičení se dočtete v následujících 2 minutách

1. Trénink doma

Skoro od začátku karantény hltám články na téma copywriting, ux writing a tvůrčí psaní. Zajímá mě to, chci se to naučit a přeji si tím výhledově živit. Samostudium mě pohodlně usadilo do křesla a já zjistil, že není snadné se z něj zvednout.

Dříve jsem měl zajetý trenérský režim, který obnášel více či méně pravidelný pohyb. Přece jen jsem v té posilovně (naší mikroFLOŘE říkáme tělocvična) byl a zvednout občas činku mě nestálo moc sil. Obrazně řečeno.

Při práci u počítače a dalších povoláních mimo fitko to tak snadné není. Člověk musí přerušit co zrovna dělá, zvednout se a jít cvičit. 

Vymyslet co (!) cvičit.

A nezabalit to v polovině tréninku, protože je jen deset kroků od toho, čemu by se teď věnoval radši. Má úcta všem cvičícím, kteří si tím nevydělávají na živobytí, fakt.

2. Cvičení na webu tréninkdoma.cz

Mé tréninky jsou krátké a jednoduché. Není to kvůli strachu z navýšení kortizolu, vyhoření, rozpadu svalstva a přibírání kila tuku za každou minutu posilování navíc, ale pro úsporu času a energie.  

Z hlediska psychologie a produktivity se mi mikro-tréninky osvědčily. Odnáším své tělo na zahradu ochotněji, když mě čeká svižný aktivační trénink a ne 60 – 90 minut teroru. Je tedy snazší udržet pravidelnost. Lepší krátké cvíčo v hrsti, než WOD porod na střeše.

Proto na webu v blízké době zruším sekce (kettlebell, bez pomůcek, expandery a další) a budu tréninky nadále přidávat pouze rychlé, vložené jednou formou a podpořené pár slovy v článku. 

Jestli se vám sekce líbily, omlouvám se. Uvidíte, že vám to celý proces zjednoduší a rozhýbete kosti ochotněji, možná i s úsměvem.

3. Cvičení v pohodlí (domova)

Ze cvičení se poslední dobou dělá tak trochu věda a samozřejmě to komplikované být může. Cílem treninkdoma.cz není připravit vás v obýváku na Olympiádu, ale pomoct vám se pravidelně hýbat, cítit se u toho (i mimo) dobře a třeba taky hubnout a nabírat svaly.

Výsledky mít budete, protože:

  • budete skutečně cvičit, 
  • budete to dělat pravidelně,
  • a nevypne vás to jako orgasmus století (teď asi mluvím hlavně k pánům).

Nepřidávejte si do vínku další stres a dělejte jednoduše to, co vám situace a čas dovolí. Nepotřebujete dýchat do levého ucha, tlačit pravou kyčel 42° severozápadně a mít na sobě 16 fixujících gumiček. Stačí pár minut denně, je to klišé, ale fakt to stačí. Minimálně jako základ, na kterém budete později stavět.

Vypadat to odteď bude podobně jako v tomto článku. Trocha textu, video a hodně zdaru. Většina toho, co v tréninku dělám, je škálovatelná. Cviky si můžete přizpůsobit dle své potřeby.

Stále platí, že s vámi klidně proberu vaši konkrétní situaci. Nelámejte věci přes koleno. Buďte [email protected]

Share This

Počkej chvilku

Je někdo, komu by článek pomohl? Sdílej ho, prosím.