treninkdoma.cz

Denní (s)tisk

Kdo jsem & Kontakt

5 tibeťanů

 

ranní rutina co ti udělá dobře

Síla kluků z Tibetu

Sestava cviků pod názvem 5 tibeťanů není žádná novinka. Dle Wikipedie přinesl na západ tajemství této sestavy britský důstojník, který strávil nějaký čas v tibetském klášteře. Jak jinak. Lékař by řekl, že je to účinná sestava na rozhýbání páteře. A zdravá páteř se hodí. Z hlediska jógy jde o cviky, které tzv. otevírají čakry.

A z mého hlediska

Je to parádní rozcvička na každé ráno. A to nejen z hlediska pohybového. Upřímně říkám, že se po odcvičení 5 tibeťanů cítím dobře nejen na těle, ale i na duchu. Usmívám se jako pako, mám energii a chce se mi tvořit. Vysvětlit si to může každý po svém.

Jak na to

Ona to fakt není věda. Detaily se mohou sestavu od sestavy lišit a mé provedení na videu není dokonalé. Základní pravidla jsou:

● Cvič v pomalejším tempu a soustřeď se.
● V pozicích chvíli zůstavej, nejde o rychlost (i já to dělám na videu moc rychle).
● Nádech při provádění cviku, výdech při návratu do výchozí pozice.
● Dělá se od 3 do 21 opakování na každý cvik. Začni dole a každý den můžeš přidávat jedno opakování.
● Neměl(a) by ses příliš zadýchat. Nejde o výkon.
● Cvič sestavu denně, ideálně ráno, čelem k východu slunce 🙂

Závěrem

A to je vše, prosím pěkně. Nic složitého a to je na tom to nejlepší. Zrovna tenhle soubor cviků bych doporučil takřka každému. O to víc, pokud ten každý tráví hodně času v křesle. Dej tibeťanům šanci a zařaď je do ranní rutiny. Nezaberou příliš času a jsou léčiví.

A ikdyž je karma zdarma, můžeš si šplhnout tím, že mi pošleš stovku. Když použiješ kód dole, bude to rychlovka a podpoříš tím mou práci na tomhle webu. Kdyby cokoliv, dole je na mě email.

Stovka na pár kliků

Vyfoť v bankovní aplikaci tenhle QR kód, který ti předvyplní platbu na 100 Kč a udělej mi radost. Podpoříš mou práci na tomhle webu.

platba cvičení

Share This

Počkej chvilku

Je někdo, komu by článek pomohl? Sdílej ho, prosím.